wtorek, 6 listopada 2012

Rzeszowskie prostokątne torty



Byłam w domu, a tam taki tort potrafi zniknąć jednego wieczoru :)
Dlatego miałam okazję dojść do większej wprawy w pieczeniu wegańskich biszkoptów.
Piekłam je w piekarniku elektrycznym. Wniosek — im krócej tym lepiej, tym bardziej puszysty. Ten okrągły piekłam tylko 20 min. Kwadratowy 30 min, ale zupełnie niepotrzebnie tak długo i też był przez to bardziej zbity. 

W okrągłym — masa truskawki z agarem, masa budyniowa na mleku sojowym, polewa z margaryny, cukru pudru, kakao i mleka sojowego.
W kwadratowym — masa truskawki z agarem, masa z mleka kokosowego i polewa z czekolady gorzkiej. Zdjęcia nie zdążyłam zrobić ;)

AAA i jeszcze zrobiłam kwadratową wiewiórkę, ale też nie zdążyłam zrobić zdjęcia.

I jeszcze jedna zaleta weganizmu, o której wcześniej nie myślałam. Zaleta dla mięsożerców — tata był zdziwiony, że te rzeczy, które robiłam były wegańskie (no tak, standardowe podejście, że niby wegańskie jest gorsze jakieś? ;)) i ucieszył się, bo to dla niego znaczy, że można je jeść bez obawy o cholesterol :D.





12 komentarzy:

  1. Torty wyglądają pysznie! Od dłuższego czasu obiecuję sobie, że wreszcie zrobię wegański biszkopt, ale zawsze kończy się na obiecankach. Teraz, po takich zdjęciach już po prostu muszę się zmobilizować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Zachęcam Cię mocno — robi się je ekspresowo. Moja mama była zdziwiona, jak patrzyła, gdy je robię, że to tak szybko. Wymieszać i hop do piekarnika. Nawet nie trzeba miksera :)

      Usuń
    2. Spróbuję na pewno :)

      Usuń
  2. o maj god, jak to pysznie i slodko wyglada *_*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :D
      To pewnie dlatego lubią, jak tam przyjeżdżam ;)

      Usuń
    2. Twoi rodzice mieszkaja w Rzeszowie czy Ty mieszkasz w rzeszowie ?:P

      Usuń
    3. hehe ja tez mieszkam w Rzeszowie :)
      Co prawda Rzeszów to nie Londyn pod wzgledem wegańskich produtków i ich cen ale fajnie ,ze bezproblemu mozna kupic tu mleko,tofu,jogurt czy nawet lody weganskie :)

      Usuń
    4. ooo gdzie można kupić lody wegańskie w Rzeszowie?
      Cieszę się, że są weganie w Rzeszowie. :D

      Usuń
  3. Hehe :P Moja siostra tez jest weganka :) Takze przynajmniej dwoje wegan jest w Rzeszowie :P do tej pory nie spotkalam ani jednego wegana dlatego pytalam czy mieszkasz w Rzeszowie :P
    Ja lody kupowalam w sklepie ekologicznym na Pułaskiego,potem zostaly wykupione i byly jakies problemy z ponownym zamowieniem gdiz cos bylo nie tak z dostawca ale niby mialy potem byc ale od tamtego czasu nie bylam tak sie zlozylo w tym sklepie i nie wiem czy teraz są :P ale wiem ,że napewno bylo zainteresowanie i ludzie kupowali :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem weganem z rzeszowa, robie doktorat na polibudzie, przydalaby mi sie kucharka weganka , pisz osti7@interia.pl :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aktualnie mieszkam we Wrocławiu, a poza tym, gdzie napisałam, że szukam pracy? :P


    OdpowiedzUsuń